POWIATOWY ZESPÓŁ
DO SPRAW ORZEKANIA
O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI
W PŁOŃSKU
UL. ks Jerzego Popiełuszki 14
09 – 100 PŁOŃSK
tel. 23 662 80 09
fax. 23 662 75 49
Przewodniczący Zespołu - Grzegorz Franczak
Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Płońsku funkcjonuje od 2001 roku, jest jednostką organizacyjną podlegającą pod Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie. Zajmuje się orzecznictwem do celów pozarentowych (rehabilitacyjnych) działa, zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Zespół zgodnie z Zarządzeniem Nr 26 Starosty Płońskiego z dnia 26 czerwca 2007 roku realizuje zadania z zakresu administracji rządowej, dotyczące orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności i obejmuje swoim zasięgiem działania Powiat Płoński.
Godziny pracy Zespołu:
od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00 – 16.00.
Interesanci przyjmowani są w siedzibie Zespołu w pokoju nr 107 na parterze.
Posiedzenia składów orzekających odbywają się również w siedzibie Zespołu.
Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności wydaje:
-
orzeczenia o niepełnosprawności dla osób, które nie ukończyły 16 roku życia,
-
orzeczenia o stopniu niepełnosprawności dla osób, które ukończyły 16 rok życia,
-
legitymacje osób niepełnosprawnych
-
orzeczenia o wskazaniach do ulg i uprawnień
-
karty parkingowe.
W celu uzyskania orzeczenia o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności należy złożyć:
-
wniosek o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności lub stopnia niepełnosprawności,
-
zaświadczenie lekarskie zawierającym opis stanu zdrowia osoby orzekanej (wydanym przez lekarza, pod którego opieką osoba się znajduje),
-
wszelkie dokumenty medyczne mogące mieć wpływ na ustalenie zakresu niepełnosprawności np. aktualne badania diagnostyczne, konsultacje specjalistyczne, ewentualne karty informacyjne z pobytów w szpitalu, itp.
Należy pamiętać, że zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, wydane dla potrzeb Zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności, nie może być wydane wcześniej niż na 30 dni przed dniem złożenia wniosku.
LEGITYMACJE OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności wystawia legitymacje osób niepełnosprawnych. Aby otrzymać taką legitymację należy złożyć: - wniosek o wydanie legitymacji osoby niepełnosprawnej - orzeczenie o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności - jedno aktualne zdjęcie o wymiarach 3,5 cm x 4,5 cm |
Legitymacja upoważnia do korzystania z ulg i uprawnień na podstawie odrębnych przepisów.
KARTY PARKINGOWE
Wniosek o wydanie karty parkingowej można złożyć do dowolnie wybranego przewodniczącego zespołu. Osoba niepełnosprawna składa wniosek osobiście z wyjątkiem:
1. osoby, która nie ukończyła 18. roku życia, za którą wniosek składają rodzice lub ustanowieni przez sąd opiekunowie albo jeden z rodziców lub ustanowionych przez sąd opiekunów;
2. osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską, za którą wniosek składa jeden z rodziców;
3. osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie niepozostającej pod władzą rodzicielską lub osoby ubezwłasnowolnionej częściowo, za którą wniosek składa odpowiednio opiekun lub kurator ustanowiony przez sąd.
Wniosek o wydanie karty parkingowej dla placówki składa osoba upoważniona do jej reprezentowania do przewodniczącego zespołu właściwego ze względu na siedzibę placówki.
Do wniosku osoby niepełnosprawnej dołącza się:
1. jedną fotografię o wymiarach 35 mm x 45 mm, odzwierciedlającą aktualny wizerunek osoby, której wniosek dotyczy, przedstawiającą tę osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami,
2. dowód uiszczenia opłaty za wydanie karty parkingowej,
Wniosek jest podpisywany przez wnioskodawcę w obecności przewodniczącego zespołu albo osoby przez niego upoważnionej.
Do wniosku placówki dołącza się:
1. dowód uiszczenia opłaty za wydanie karty parkingowej,
Składając wniosek wnioskodawca oświadcza o: posiadaniu upoważnienia do reprezentowania placówki; prowadzeniu przez placówkę działalności w zakresie opieki, rehabilitacji lub edukacji osób niepełnosprawnych mających znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się i uprawnieniu do uzyskania karty parkingowej, a także przedstawia dowód rejestracyjny pojazdu placówki.
Wniosek jest podpisywany przez wnioskodawcę w obecności przewodniczącego zespołu albo osoby przez niego upoważnionej.
Opłatę 21 zł za wydanie karty parkingowej należy uiścić na konto:
Powiat Płoński nr 36 8230 0007 0013 2307 2000 0014
w tytule płatności wpisując “opłata za kartę kaprkingową dla …………………….( imię i nazwisko osoby niepełnosprawnej, uprawnionej do uzyskania karty parkingowej))
Opłatę 15 zł za wydanie duplikatu legitymacji osoby niepełnosprawnej należy uiścić na konto: Powiat Płoński nr 44 8230 0007 0013 2307 2000 0064
Opłata za duplikat legitymacji pobierana jest jedynie w przypadku zagubienia/utraty albo uszkodzenia/zły stan techniczny posiadanej legitymacji.