Ogłoszenie z dnia 2 maja 2022 r.
o naborze na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Płońsku ogłasza nabór NA WOLNE KIEROWNICZE STANOWISKO URZĘDNICZE – GŁÓWNY KSIĘGOWY |
DANE PODSTAWOWE |
1. Nazwa stanowiska pracy GŁÓWNY KSIĘGOWY |
2. Komórka organizacyjna Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Płońsku w Płońsku |
3. Wymiar etatu – 1 |
WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE |
4. Wykształcenie (charakter lub typ szkoły oraz specjalność) - zgodne z art.54 Ustawy o finansach publicznych |
5. Wymagania niezbędne Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia warunki określone w art. 54 ust. 2 ustawy 1) ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego, 2) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych, 3) nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe, 4) posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego, 5) spełnia jeden z poniższych warunków: a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe,uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości, b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów, d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów. 6) nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 7) cieszy się nieposzlakowaną opinią, 8) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku, 9) posiada umiejętność obsługi komputera w zakresie: programy księgowe, pakiet biurowy, poczta elektroniczna, Internet, 10) biegła znajomość ustaw i przepisów wykonawczych oraz obowiązujących formularzy dotyczących wykonywania obowiązków na zajmowanym stanowisku, a w szczególności: |
6. Wymagania dodatkowe: 1) doświadczenie zawodowe w księgowości budżetowej, 2) umiejętność organizacji i koordynacji pracy, 3) umiejętność wykonywania sprawozdań, opracowań, planów, 4) umiejętność podejmowania samodzielnych decyzji, 5) umiejętność praktycznego stosowania przepisów,\ 6) predyspozycje osobowościowe tj.: kreatywność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność skutecznego komunikowania się, analitycznego i strategicznego myślenia, odpowiedzialność, terminowość, rzetelność; sumienność, obowiązkowość, bezstronność, łatwość nawiązywania kontaktów z ludźmi, wysoka kultura osobista, odporność na stres. |
7. Doświadczenie zawodowe zgodnie z wymogami zawartymi w ustawie o finansach publicznych |
8. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku 1) Prowadzenie rachunkowości i gospodarki finansowej PCPR zgodnie z obowiązującymi przepisami. 2) Zapewnienie prowadzenia ksiąg rachunkowych jednostki zgodnie z art. 24 ustawy 3) Nadzór nad opracowaniem projektu budżetu PCPR – koordynacja realizacji zadań poszczególnych komórek jednostki w procesie planowania budżetu. 4) Sporządzanie analiz ekonomicznych oraz sprawozdawczości – stała kontrola realizacji planu, zaangażowania wydatków, przekroczenia lub niewykonania planu. 5) Opracowywanie przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzonej rachunkowości tj. polityki rachunkowości, zakładowego planu kont, instrukcji obiegu dokumentów, instrukcji kasowej, instrukcji inwentaryzacyjnej, 6) Prowadzenie gospodarki finansowej PCPR zgodnie z obowiązującymi przepisami polegające zwłaszcza na: - prowadzenie rachunkowości jednostki, - wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, - dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych - dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych. 7) Nadzór nad prowadzeniem ewidencji środków trwałych. 8) Udział w spisie z natury aktywów pieniężnych , uzyskiwanie potwierdzeń od banków 9) Zapewnienie prawidłowego przechowywania i archiwizacji dokumentów księgowych 10) Nadzór i koordynacja pracy starszego księgowego. 11) Obsługa finansowa PFRON i Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności. 12) Nadzór nad terminowością płatności. 13) Przeprowadzanie kontroli wewnętrznych na zlecenie Dyrektora PCPR. 14) Bieżące czuwanie nad zabezpieczeniem i wydatkowaniem środków na realizację zadań. 15) Zastępstwo Dyrektora Centrum w czasie jego nieobecności. 16) Zapewnienie ochrony informacji niejawnych w zakresie przypisanych zadań. 17) Przestrzeganie zasad dotyczących ochrony danych osobowych oraz dostępu do informacji publicznych. |
9. Warunki pracy na danym stanowisku:
|
10. Wymagane dokumenty
Kandydat może załączyć do oferty zaświadczenie o pozytywnym wyniku egzaminu kończącego służbę przygotowawczą, o ile kandydat był wcześniej zatrudniony w jednostkach samorządu terytorialnego i odbył taką służbę.
Uwagi dodatkowe: 1) Kandydat do zatrudnienia na wolnym stanowisku pracy wyłoniony w wyniku niniejszego naboru zostanie niezwłocznie skierowany do lekarza medycyny pracy w celu uzyskania zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska . 2) Osoba, której w wyniku naboru zostanie przedstawiona propozycja zatrudnienia zobowiązana będzie do złożenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności. 3) Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny oraz CV powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych ,zawartych w przedłożonych przeze mnie dokumentach aplikacyjnych, przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie Płońsku w celach rekrutacyjnych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)”. 4) Kandydat na wolne stanowisko kierownicze składa oprócz dokumentów, o których mowa wyżej, oświadczenie, że nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w ustawie o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych |
Wymagane dokumenty należy składać w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Płońsku w nieprzekraczalnym terminie do 19 maja 2022 r. do godz.12.00 z dopiskiem na kopercie "Oferta pracy na stanowisko: Główny Księgowy". |
Zgłoszenia kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu, bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
Złożonych dokumentów Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Płońsku nie zwraca. Oferty niewykorzystane zostaną komisyjnie zniszczone.
Informacja o wynikach rekrutacji zostanie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej https://pcprplonsk.bip.gov.pl oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Powiatowego Centrum pomocy Rodzinie w Płońsku, ul. Popiełuszki 14, 09-100 Płońsk
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 23 662 75 49 w. 14 |