INFORMACJA
o wolnym stanowisku pracy
na zastępstwo podczas usprawiedliwionej nieobecności pracownika
z dnia 17 stycznia 2022 r.
w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Płońsku
ul. ks. Jerzego Popiełuszki 14, 09-100 Płońsk
wolne stanowiska pracy:
koordynator rodzinnej pieczy zastępczej – w pełnym wymiarze czasu pracy
Dyrektor PCPR powierzy wykonywanie pracy na podstawie umowy o pracę na zastępstwo podczas usprawiedliwionej nieobecności pracownika w systemie zadaniowego czasu pracy na terenie Powiatu Płońskiego od dnia 27 stycznia 2022 roku.
Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem pracy
Koordynatorem może być osoba, która:
- Posiada:
wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka;
- nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
- wypełnia obowiązek alimentacyjny — w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Praca koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego.
Pozostałe wymagania:
- Obywatelstwo polskie.
- Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych.
- Nieposzlakowana opinia.
- Znajomość ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r., poz. 821) i ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.- kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz.U. 1960 Nr 30, poz. 168).
- Dobra znajomość obsługi komputera.
- Umiejętność obsługi urządzeń biurowych (kserokopiarka, fax, skaner).
- Duża motywacja do pracy.
- Obowiązkowość, rzetelność, staranność, dokładność, dyspozycyjność.
- Odpowiedzialność za wykonywaną pracę.
- Prawo jazdy kat. B
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
Do zadań koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej należy w szczególności:
- udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;
- przygotowanie, we współpracy z odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka oraz asystentem rodziny, a w przypadku gdy rodzinie nie został przydzielony asystent rodzinny we współpracy z podmiotem organizującym pracę z rodziną, planem pomocy dziecku;
- pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu;
- zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej;
- zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
- udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej;
- przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej;
- systematyczne podnoszenie swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie.
Wymagane dokumenty:
- CV i list motywacyjny.
- Kserokopia dowodu osobistego.
- Oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych.
- Oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie oraz przestępstwa skarbowe umyślne (w przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany będzie do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego),
- Kserokopie dokumentów poświadczających posiadane wykształcenie, zatrudnienie, kwalifikacje, ewentualne rekomendacje, referencje i dodatkowe umiejętności.
- Oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na wskazanym stanowisku.
W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginałów dokumentów.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: CV i list motywacyjny powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę* na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w CV, liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach - wymagane jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Każdy kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie. Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator
Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Płońsku ul. ks. Jerzego Popiełuszki 14, 09-100 Płońsk, jako pracodawca, za którego czynności z zakresu prawa pracy dokonuje Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Płońsku
Inspektor ochrony danych
Mogą się Państwo kontaktować z wyznaczonym przez Dyrektora PCPR w Płońsku inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem:
- Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Płońsku ul. ks. Jerzego Popiełuszki 14, 09-100 Płońsk
- e-mail:iodpcprplonsk@wp.pl
Cel i podstawy przetwarzania
Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy 1 będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego2, natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie zgody3, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Płońsku będzie przetwarzał Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę4, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie5, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
1 Art. 22 ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. 2018 poz. 917 ze zm.) oraz §1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. 2017 poz. 894 ze zm.);
2 Art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (dalej: RODO);
3Art. 6 ust. 1 lit a RODO;
4Art. 6 ust. 1 lit a RODO;
5Art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcą Państwa danych osobowych będzie Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
w Płońsku.
Okres przechowywania danych
Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.
W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywane danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 9 miesięcy.
Prawa osób, których dane dotyczą
Mają Państwo prawo do:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do wniesienia skargi do Dyrektora powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Płońsku ul. ks. Jerzego Popiełuszki 14, 09-100 Płońsk
Informacja o wymogu podania danych
Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:
Dokumenty należy umieścić w zaklejonej kopercie opisanej w następujący sposób:
Imię i nazwisko oraz adnotacja „Oferta - na wolne stanowisko: koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej”.
Oferty należy składać w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Płońsku,
09-100 Płońsk, ul. ks. Jerzego Popiełuszki 14 , pokój 104 w terminie do dnia
25 stycznia 2022 r. do godziny 14.00 (liczy się data wpływu do PCPR a nie stempla pocztowego).
Rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami spełniającymi w/w wymogi przeprowadzone będą 26 stycznia 2022 roku.
Kontakt telefoniczny: 23 662 75 49