Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Dobry Start razem z ZUS – wnioski od 1 lipca 2025 r.

Utworzono dnia 25.06.2025

 Dobry Start razem z ZUS – wnioski od 1 lipca 2025 r.

 

Od 1 lipca 2025 r. rodzice będą mogli składać wnioski o wypłatę świadczenia z programu Dobry Start na wyprawkę szkolną dla dzieci. Dodatek w wysokości 300 zł przysługuje na każde uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 lat, a jeśli ma orzeczoną niepełnosprawność, to do ukończenia 24 lat.

 

Rodzice i opiekunowie – bez względu na dochody i sytuację zawodową – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkole.

 

Wsparcie przysługuje raz w roku na dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20 roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Dodatku nie można otrzymać na dzieci, które uczą się w tzw. zerówkach, ani na studentów. Wiek 20 i 24 lata liczy się rocznikowo, co oznacza, że uczniowie ostatnich klas techników i liceów oraz uczniowie szkół policealnych także są uprawnieni do świadczenia, jeśli 20 albo 24 rok życia ukończyli przed rozpoczęciem roku szkolnego.

 

Wnioski na nowy okres świadczeniowy będą przyjmowane przez ZUS od 1 lipca do końca listopada 2025 r. Osoby, które złożą wniosek do końca sierpnia, otrzymają świadczenie w wysokości 300 zł do 30 września.

 

Wniosek o świadczenie z programu Dobry Start można złożyć tylko elektronicznie przez:

  • aplikację mZUS,

  • Platformę Usług Elektronicznych (PUE)/eZUS,

  • bankowość elektroniczną lub

  • portal Emp@tia.

 

Ważne, aby we wniosku wpisać poprawne dane:

  • PESEL dziecka,

  • nazwę i adres szkoły oraz

  • aktualny numer rachunku bankowego.

 

Zawiadomienia, które dotyczą świadczeń, będą przez ZUS przekazywane elektronicznie. Informacja o przyznaniu wsparcia będzie dostępna w skrzynce odbiorczej na koncie na PUE/eZUS rodzica lub opiekuna – również wtedy, gdy ta osoba złoży wniosek przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Na PUE/eZUS znajdzie się także cała korespondencja w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja o odmowie przyznania świadczenia).

 

Świadczenie będzie wypłacane wyłącznie na wskazany rachunek bankowy. 

 

Szczegółowe informacje  znajdują się na stronie internetowej www.zus.pl pod adresem  Program Dobry Start - ZUS

Kalendarium

Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Imieniny